Ľubivé

Od povedomia k predajom – stratégia, ktorá funguje

O projekte

Lúbivé je slovenská značka kožených kabeliek a ruksakov s nadčasovým dizajnom a kvalitným spracovaním. Primárnymi cieľmi na rok 2024 bolo zvýšiť obrat z PPC kampaní o 30% pri zlepšení návratnosti investícií o 20%. Dosiahli sme rast obratu o 80% a zlepšenie efektivity kampaní o 29%, čím sme prekonali naše pôvodné ciele. Ako sa nám to podarilo?

Budovanie povedomia (TOF – Top of Funnel) – Na oslovovanie nových zákazníkov sme využili reach kampane na sociálnych sieťach a YouTube kampane s jasne danou frekvenciou. Tým sme zvýšili povedomie, ale zároveň sme aj rozšírili remarketingové publiká, s ktorými sme ďalej pracovali v BOF časti kampaní.

Výkonnostné kampane (BOF – Bottom of Funnel) – Ľudí, ktorí prejavili záujem v TOF časti kampaní, sme presunuli do BOF, kde sme sa zamerali na ich premenu na zákazníkov. Využili sme výkonnostné kampane a detailnú segmentáciu, pričom sme kládli dôraz na to, aby AI pracovala s relevantnými dátami a podkladmi čím sme naplno využili jej potenciál.

Riešenie

Stratégiu PPC kampaní sme rozdelili do dvoch hlavných častí. TOF (Top of Funnel) bol zameraný na budovanie povedomia o značke a oslovovanie nových zákazníkov. Následne v časti BOF (Bottom of Funnel) sme sa zameriavali na premenu novo oslovených ľudí na zákazníkov.

Prvým krokom bolo oslovenie nových potenciálnych zákazníkov a budovanie povedomia na SK a RO trhu. V rámci META Ads sme využili reach kampane s kombináciou príspevkov a reels formátov, aby sme efektívne oslovili nových potenciálnych zákazníkov, ktorí ešte neprišli do kontaktu so značkou Ľúbivé. Reels formáty nám pomohli vizuálne lepšie predstaviť jednotlivé produktové portfólio Ľúbivé, ale aj inšpirovať cieľovú skupinu s rôznymi outfitovým kombináciami, čím sme zvýšili relevantnosť reklamy. Komunikáciu sme prispôsobovali sezónam tak, aby boli kreatívy pre cieľovú skupinu čo najrelevantnejšie a najzaujímavejšie.

Pri brandových kampaniach sme sa sústredili na celkový reach, reach či frekvenciu, aby sme minimalizovali pravdepodobnosť, že si nový zákazníci značku a produkty všimnú, no zároveň, aby sme sa vyhli prílišnému zobrazovaniu reklamy.

Pri YouTube kampaniach sme sa zamerivali na percentuálnu mieru dopozorovania videa, view rate a CPV.

Ľudí, ktorých zaujala reklama v TOF a interagovali s ňou, sme automaticky prestali oslovovať v tejto fáze kampaní a presunuli ich do BOF, kde sme sa sústredili na ich premenu na reálnych zákazníkov Ľúbivé, čomu zodpovedala aj optimalizácia kampaní. Primárne KPIs tvorili obrat a ROAS. Sekundárne CTR a CPC.

Využili sme výkonnostné formáty reklám ako PMAX, social reels, produktové reklamy či statické bannery s rozšírením o produkty. Taktiež sme sa zamerali na detailnú segmentáciu kampaní, pričom sme kládli dôraz na to, aby AI pracovala s maximálne relevantnými dátami a podkladmi, čím sme naplno využili jej potenciál.

V rámci rumunského trhu prvotne komunikovali v angličtine, aby sme minimalizovali výdavky na preklad do jednotlivých jazykov. Časom sme však otestovali komunikáciu v lokálnom jazyku v reklamách, čo prinieslo pozitívne zlepšenie kľúčových metrík – CPC, CTR, ROAS. Po úspešnom teste sme následne postúpili k preloženiu webu do lokálneho jazyka, čo ešte viac zvýšilo efektivitu PPC kampaní a podporilo výkonnosť naprieč všetkými kanálmi.

Vďaka tejto kombinácii strategických krokov sa nám podarilo nielen zvýšiť medziročný obrat z PPC kampaní o 83,58 %, ale aj zefektívniť ich výkonnosť o 28,75 % (ROAS), a to pri rovnakej investícii. PPC kampane zároveň významne prispeli k celkovému rastu obratu e-shopu, pričom celkový obrat vzrástol o 23,3 %. Vďaka TOF časti kampaní sme zvýšili kapacitu remarketingových publík o 17%

Výsledky spolupráce

Segment:

KPIs

Výsledky

Team

Samuel Gulis

Head Of Performance

Hľadáte dlhodobého partnera pre výkonnostný marketing?

Ozvite sa nám a poďme sa o tom nezáväzne porozprávať. Radi si vypočujeme vaše potreby a ukážeme vám dostupné možnosti, ako dosiahnuť výsledky, ktoré majú skutočný dopad.

Ďalšie prípadové štúdie

Olashop.sk

Zefektívnenie kampaní
+ 0 %

Zníženie výdavkov

- 0 %
Zvýšenie obratu
+ 0 %

Peki.sk

Zvýšenie počtu konverzií
+ 0 %

Zníženie ceny za konverziu

- 0 %
Zvýšenie podieľu zobrazení
+ 0 %